قوانین فروشگاه لیمون

تعریف کاربر و مشتری

– کاربر مهمان: هر شخصی که با استفاده از یک IP منحصر به فرد از طریق مرورگر خود به صفحات اینترنتی با آدرس های مرتبط به دامنه یا زیردامنه های فروشگاه اینترنتی لیمون به آدرس www.limon.ir  وارد شود.

– کاربر فروشگاه لیمون: چنانچه کاربر مهمان اقدام به ثبت نام در فروشگاه نماید، به عنوان کاربر فروشگاه لیمون شناخته می شود. (روشن است که کاربران مادامی که با نام کاربری و رمز عبور خود در فروشگاه هستند کاربر فروشگاه لحاظ می شوند و در غیر این صورت سامانه آنها را به عنوان کاربر مهمان تشخیص خواهد داد).

– مشتری: هر کاربر، اعم از کاربر مهمان یا کاربر فروشگاه، که حداقل یک بار فرآیند خرید را در فروشگاه انجام داده باشد.

در متن “قوانین فروشگاه”، واژه “کاربر” یا “کاربران” هر سه تعریف فوق را شامل می شود مگر آنکه نوع کاربر صراحتاً قید شده باشد.

کلیه اصول و رویه های فروشگاه اینترنتی لیمون منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین فروشگاه می باشد. در صورتیکه در قوانین مندرج، رویه ها و اصول فروشگاه لیمون تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بروز رسانی خواهد شد و کاربران توافق می کنند که استفاده مستمرشان از سایت فروشگاه به معنای پذیرش هرگونه تغییر می باشد.

قوانین فروشگاه لیمون مشتمل بر 6 سرفصل می باشد که ورود به دامنه وب سایت، ثبت نام و یا ثبت سفارش توسط کاربر به منزله پذیرش این سرفصل ها و تمامی بندهای آنها می باشد. رویه ها، ضوابط و قوانین تنظیم شده در رابطه با “قوانین فروشگاه” در فروشگاه لیمون در ادامه بیان شده اند.

1) قوانین فروش و ثبت سفارش

1. مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده جهت ثبت سفارش (صفحه “اتمام خرید”) برعهده مشتری می باشد.

2. قیمت نهایی کالاها و هزینه کل سفارش، همان قیمت های لحاظ شده در فاکتور پس از تأئید سفارش (آخرین مرحله در صفحه “اتمام خرید”) می باشد و هزینه اضافی دریافت نخواهد شد.

3. تکمیل سفارش و ارسال آن منوط به تماس تلفنی از طرف فروشگاه و تأئید نهایی می باشد.

4. اعتبار امتیازهای جایزه دریافتی در حساب کاربر، تنها قابل استفاده در فروشگاه جهت خرید کالا می باشد و به صورت نقدی قابل دریافت نخواهد بود.

5. کوپن های تخفیف بر اساس محدودیت های زمانی، قیمت و دسته بندی از پیش تعریف شده برای آنها، اعتبار دارند.

6. چنانچه شرکت سازنده و یا وارد کننده جهت بهره مندی مصرف کننده از خدمات و گارانتی کالا شرایط و ضوابط از پیش تعریف شده ای داشته باشد، مصرف کننده شخصاً ملزم به رعایت آنها می باشد.

7. لوازم جانبی همراه کالاها (از قبیل: کابل ها، بست ها، پیچ ها، باتری ها و …) ممکن است بنابر تغییر سیاست های شرکت سازنده و یا وارد کننده تغییر یابند.

2) قوانین استرداد

در راستای تأمین هرچه بیشتر رضایت مشتریان محترم و ایجاد اطمینان برای ایشان در خصوص صحت و سلامت کالاهای عرضه شده، فروشگاه اینترنتی لیمون 7 روز مهلت تست فنی را برای کالاهای فروخته شده توسط وب سایت خود در نظر گرفته است.

نکته مهم: توجه داشته باشید که برای استرداد کالا(ها) و استفاده از هر یک از شرایطی که در ادامه بیان می شوند، لازم است جعبه اصلی و کلیه متعلقات مربوط به بسته بندی و لوازم جانبی کالا به صورت صحیح و سالم و بدون پارگی و مخدوش نمودن نگهداری شده و به همراه کالا بازگردانده شود

الف) مغایرت کالای ارسال شده با کالای سفارش داده شده

در مواردی که مشخصات کالا(ها)ی تحویل گرفته شده از لحاظ ظاهری و یا فنی با سفارش ثبت شده و یا اطلاعات موجود در سایت مغایرت داشته باشد، خریدار جهت استرداد می بایست به موارد زیر توجه نماید:

1. مغایرت های ظاهری کالا(ها) باید در همان زمان تحویل سفارش توسط خریدار تشخیص داده شوند. در چنین شرایطی خریدار می بایست بدون تحویل گرفتن سفارش و امضای رسید مراتب را به فروشگاه اعلام نماید. تبصره: چنانچه این مغایرت ها پس از تحویل سفارش تشخیص داده شوند، خریدار می تواند حداکثر ظرف مدت یک روز کاری پس از تحویل، مراتب را به فروشکاه اعلام نماید که در این شرایط کلیه هزینه های مربوط به استرداد کالا(ها)ی مغایر با سفارش به عهده خریدار می باشد.

2. مغایرت های فنی می بایست حداکثر ظرف مدت یک روز کاری توسط خریدار به فروشگاه اعلام گردد.

3. در صورت تأئید مغایرت، هزینه های استرداد کالا (بجز تبصره بند 1) بر عهده فروشگاه می باشد.

4. در صورت تآیید درخواست استرداد کالا توسط فروشگاه، بنابر انتخاب مشتری حداکثر طی 2 روز کاری کالای جایگزین (در صورت موجود بودن) ارسال شده و یا وجه فاکتور به حساب ایشان عودت داده می شود.

ب) مشکلات ظاهری یا فنی قابل رؤیت در هنگام تحویل کالا

فروشگاه لیمون متعهد می شود که تمامی سفارش ها را بدون مشکل ظاهری و فنی قابل رؤیت تحویل مأمور بخش حمل فروشگاه، شرکت باربری و یا شرکت پست می دهد (برای اطلاعات بیشتر، قوانین حمل سفارش مطالعه شود). از این رو قوانین استرداد مرتبط با مشکلات ظاهری و فنی که در ذیل بیان می شوند، تنها مربوط به سفارش هایی می باشد که توسط مأمور حمل فروشگاه تحویل خریدار می شوند چرا که فروشگاه مسئولیتی در قبال تحویل کالا به صورت سالم از طرف باربری و یا شرکت پست به خریدار ندارد، ولی چنانچه به تآیید فروشگاه برسد که مشکلات احتمالی ظاهری و فنی به دلیل سهل انگاری شرکت های باربری و یا شرکت پست بوده، فروشگاه لیمون همکاری لازم را با مشتریان برای دریافت خسارت و احقاق حقوق ایشان خواهد داشت.

در رابطه با مشکلات ظاهری یا فنی قابل رؤیت، خریدار می بایست به موارد زیر توجه نماید:

1. تحویل گیرنده سفارش موظف است کالا(ها) را قبل از تحویل گرفتن، از لحاظ مشکلات ظاهری و مشکلات فنی قابل رؤیت بررسی کامل نموده و در صورت وجود و تشخیص چنین مشکلاتی می بایست بدون تحویل گرفتن سفارش و امضای رسید، مراتب را به فروشگاه اعلام نماید.

2. در صورت تأئید مشکل، هزینه های استرداد کالا بر عهده فروشگاه می باشد.

3. در صورت تآیید درخواست استرداد کالا توسط فروشگاه، بنابر انتخاب مشتری حداکثر طی 2 روز کاری کالای جایگزین (در صورت موجود بودن) ارسال شده و یا وجه فاکتور به حساب ایشان عودت داده می شود.

ج) مشکلات فنی غیر قابل رؤیت در هنگام تحویل کالا

در صورت تآیید صحت و سلامت ظاهری و فنی کالا (از نظر موارد قابل رؤیت) توسط مشتری و امضای رسید مآمور حمل، 7 روز مهلت تست برای حصول اطمینان از سلامت فنی و عملکردی کالا در اختیار مشتری قرار داده می شود.

لطفاً به موارد زیر توجه فرمایید:

1. تحویل گیرنده سفارش می بایست هرگونه اشکال یا ایراد فنی را حداکثر طی 7 روز پس از دریافت کالا به فروشگاه اعلام نماید تا اقدامات لازم جهت پیگیری صورت گیرد. پس از اعلام موضوع، کالای مورد نظر در محل تحویل داده شده توسط نماینده فروشگاه و یا شرکت گارانتی کننده مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد، چنانچه اشکال اعلام شده جزیی و قابل برطرف کردن باشد حداکثر طی 2 روز کاری بعد رفع و به خریدار تحویل داده می شود، در غیر این صورت کالای جایگزین ارسال شده و یا در صورت موجود نبودن وجه فاکتور به ایشان عودت داده خواهد شد. لازم به ذکر است که کلیه اقدامات مذکور توسط فروشگاه و بدون دریافت هیچ گونه وجه اضافی انجام خواهد گرفت.

نکته مهم: برای کلیه کالا هایی که نیاز به نصب دارند شرط استفاده از 7 روز مهلت تست و نیز گارانتی، نصب و راه اندازی دستگاه توسط تکنسین و نماینده شرکت سازنده آن است.

2. بدیهی است که هرگونه مشکل احتمالی فنی یا عملکردی پس از 7 روز مهلت تست می بایست توسط مشتری و از طریق شرکت گارانتی کننده کالا صورت بگیرد.

د) انصراف از خرید

1. چنانچه زمان اعلام انصراف از خرید قبل از تحویل سفارش به واحد حمل باشد منعی برای انصراف وجود ندارد، در غیر اینصورت اگر اعلام انصراف در بازه زمانی شروع حمل سفارش تا هنگام تحویل آن باشد، تمامی هزینه های مرتبط با ارسال سفارش بر عهده خریدار می باشد.

2. هرگونه درخواست تعویض کالا(ها)ی سفارش داده شده  به منزله انصراف خریدار از سفارش قبلی بوده و لازم است برای اعمال تغییرات اقدام به ثبت سفارش جدید نماید. هزینه های انصراف از سفارش قبلی و ثبت سفارش جدید مطابق با بازه های زمانی  مطابق با بند (د-1) اعمال خواهد شد.

3. لازم به ذکر است که بندهای (د-1) و (د-2) مربوط به قبل از تحویل کالا به مشتری می باشند و امکان انصراف از خرید و یا تعویض کالا بعد از تحویل وجود ندارد.

3) قوانین پرداخت وجه

1. در صورت انتخاب روش “پرداخت در محل” در هنگام ثبت سفارش (که ویژه مناطق 22 گانه شهر تهران می باشد)، خریدار موظف است مبلغ فاکتور را تنها به مأمور تحویل سفارش پرداخت نماید و رسید دریافت نماید. در این روش پرداخت، مبلغ می بایست به صورت نقدی (پول نقد، چک پول) و یا از طریق پایانه فروشگاهی (POS) همراه مأمور تحویل صورت پذیرد و هیچ نوع وجه ضمانت (چک) قابل پذیرش نمی باشد.

2. وجه سفارش های مربوط به شهرها و شهرستان های خارج از مناطق 22 گانه تهران می بایست قبل از ارسال کالا برای شرکت های باربری یا پست، به طور کامل پرداخت شوند.

3. در صورت انتخاب روش “پرداخت از طریق درگاه اینترنتی” در هنگام ثبت سفارش، خریدار موظف است از صحت آدرس اینترنتی (URL) درگاه بانک اطمینان حاصل نماید.

4. در صورت انتخاب روش “پرداخت بانکی” در هنگام ثبت سفارش، خریدار پس از انجام پرداخت، اطلاعات پرداخت بانکی را در صفحه “ثبت اطلاعات پرداخت بانکی” موجود در سایت درج نماید. لازم به ذکر است که مسئولیت صحت این مندرجات بر عهده خریدار است.

5. در صورت انتخاب هر یک از روش های پرداختی تعریف شده به غیر از روش “پرداخت در محل”، مهلت پرداخت مبلغ فاکتور برای هر سفارش به مدت یک روز کاری پس از تأئید تلفنی می باشد که در غیر این صورت سفارش به صورت خودکار لغو خواهد شد.

4) قوانین حمل و تحویل سفارش

1. خریدار ملزم است یکی از روش های حمل تعریف شده توسط فروشگاه را در هنگام ثبت سفارش انتخاب نماید و امکان مراجعه حضوری و تحویل کالا در محل فروشگاه وجود ندارد.

2. انتخاب نوع وسیله نقلیه جهت حمل کالا به روش وانت بار یا پیک موتوری (که ویژه مناطق 22 گانه شهر تهران می باشد) توسط فروشگاه و براساس وزن و حجم کالا(های) سفارش داده شده صورت می گیرد.

3. در روش “وانت بار یا پیک موتوری” (که ویژه مناطق 22 گانه شهر تهران می باشد) هزینه حمل به طور کامل در جمع مبلغ فاکتور لحاظ می گردد و هیچ مبلغ اضافه دیگری از خریدار دریافت نمی شود.

4. در روش “وانت بار یا پیک موتوری”، تحویل گیرنده سفارش موظف است هنگام دریافت سفارش، کالا(ها) را از نظر مشخصات ظاهری و مشخصات فنی قابل رؤیت بررسی نموده و پس از حصول اطمینان از سلامت کالا(ها)، سفارش را تحویل گیرد. همچنین تحویل گیرنده می بایست نسخه فاکتور مربوط به فروشگاه را پس از مطالعه دقیق مندرجات امضاء نموده و به همراه مبلغ فاکتور تحویل مأمور حمل دهد و پس از آن، رسید (نسخه فاکتور مشتری) که دارای سربرگ فروشگاه می باشد را دریافت نماید.

5. ارسال سفارش به خارج از محدوده مناطق 22 گانه شهر تهران از طریق شرکت های باربری و یا پست امکان پذیر می باشد. در صورت تمایل خریدار برای ارسال سفارش به خارج از مناطق 22 گانه شهر تهران (داخل محدوده استان تهران) توسط واحد حمل فروشگاه لیمون، این امر تنها پس از حصول توافق بین فروشگاه و خریدار امکان پذیر است.

6. در صورت حمل توسط شرکت های باربری و یا پست، هزینه حمل سفارش از محل فروشگاه تا شرکت باربری و یا شرکت پست، رایگان بوده و مابقی هزینه حمل از باربری تا مقصد توسط شرکت باربری یا شرکت پست محاسبه و در هنگام تحویل سفارش از خریدار دریافت خواهد شد.

5) قوانین ارسال و انتشار نظرات

1. تمامی نظرات، ابتدا به بخش مدیریت ارسال و پس از بررسی و تأئید محتوا منتشر خواهند شد.

2. نظرات کاربران می بایست فقط شامل اطلاعاتی در رابطه با کالای مورد نظر باشد و تنها اینگونه نظرات منتشر خواهند شد.

3. نظرات باید به زبان و با حروف فارسی نوشته و ارسال گردند. همچنین، کدهای HTML توسط سامانه ترجمه نخواهند شد، لذا از درج آنها خودداری نمایید.

4. مدیریت فروشگاه مجاز است در صورت نیاز، نظرات کاربران را از نظر نحوه نگارش (املائی و دستوری) ویرایش و سپس منتشر نماید.

5. از پرسیدن سئوال و یا درخواست راهنمایی در قسمت نظرات خودداری نمایید. برای این منظور می توانید از قسمت “پرسش درباره این کالا” استفاده نمائید.

6. متن نظر نباید شامل کلمات و جملات توهین آمیز و یا دارای ادبیات غیر مؤدبانه باشد. بدیهی است که مدیریت از انتشار نظراتی که شامل این گونه عبارات باشند جلوگیری خواهد کرد.

7. درج انواع اطلاعات شخصی و غیر مرتبط از قبیل شماره تلفن، آدرس ایمیل، لینک وب سایت ها و … در قسمت نظرات مجاز نمی باشد و نظرات حاوی چنین اطلاعاتی تأئید و منتشر نخواهند شد.

6) حق کپی رایت

تمامی حقوق و محتویات این سایت متعلق به فروشگاه لیمون می باشد و هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر آن غیر مجاز می باشد.