درباره لیمون

درباره لیمون

 

توسعه روز افزون بستر اینترنت، قابلیت های دنیای دیجیتال، مشکلات و معضلات رفت و آمد درون شهری و دیگر دلایل موجود، منجر به ظهور و راه اندازی هرچه بیشتر فروشگاه های اینترنتی و فراگیری پدیده فروش اینترنتی شده است. در کشور عزیز ما ایران نیز نزدیک به یک دهه است که این پدیده به طور جدی مورد توجه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و همچنین کاربران دنیای مجازی قرار گرفته و پیشرفت های قابل توجهی نیز حاصل شده است. اما چند سؤال اساسی وجود دارد!

1) آیا انتظار خریداران و کاربران از خرید اینترنتی، میسر بودن بستری برای شبیه سازی خرید واقعی و حضوری (به طور فیزیکی در بازار) و یا به عبارت دیگر ترجیح خرید اینترنتی به خرید حضوری نیست؟

2) آیا فروشگاه های اینترنتی نباید استاندارد های مورد نیاز که یک خرید واقعی و حضوری را عیناً برای کاربران و خریداران دنیای مجازی شبیه سازی کنند ارائه دهند؟

3) آیا نمی بایست از این هم فراتر رفت و با نوآوری، تلاش و بکارگیری تکنولوژی و امکانات بی حد و مرز دنیای مجازی، نه تنها خرید واقعی و حضوری را برای کاربران و خریداران شبیه سازی کرد، بلکه قابلیت های جدیدی را نیز به تجربه خرید آنها افزود که به هیچ عنوان در دنیای واقعی امکان پذیر نمی باشند؟

4) آیا هموطنان عزیز ما شایسته بهره مندی از این امکانات و تجربه آنچه کاربران و خریداران در برخی دیگر کشورها در حال لمس آن هستند نمی باشند؟

پاسخ سؤالات فوق برای همگان روشن است و نیاز به توضیح واضحات نمی باشد. لذا شاید بتوان اقرار کرد که جای یک تحول و بازنگری در دنیای خرید و فروش اینترنتی خالی بود و این خلأ جرقه ای بود برای گروه لیمون تا یک فروشگاه اینترنتی با ویژگی های منحصر به فرد را ارائه نماید. از طرف دیگر فقدان یک مرجع شناخته شده در حوزه لوازم خانگی که به طور تخصصی به ارائه مطالب فنی به ویژه برای برندهای شناخته شده ایرانی و خارجی بپردازد و همچنین بنابر تجربه گروه در این زمینه، حوزه لوازم خانگی برای شروع فعالیت فروشگاه انتخاب شد.

از این رو "فروشگاه اینترنتی لیمون" با رویکرد ارائه تصویر 360 درجه برای کالاها، اولین "فروشگاه اینترنتی 360 درجه" در ایران لقب گرفت و فعالیت خود را از اسفند ماه 1392 با تمرکز بر حوزه لوازم خانگی شروع کرد. همانگونه که گفته شد رویکرد کلی "فروشگاه اینترنتی لیمون" از همان ابتدا، فراهم کردن تجربه خرید اینترنتی منحصر به فرد برای کاربران ایرانی بوده و در این راستا تلاش کرده تا ویژگی های برتری را در فروشگاه ارائه نماید از جمله:

- ارائه تصاویر 360 درجه با کیفیت فوق العاده

- ارائه تصاویر 360 درجه در قالب فایل های تعاملی (Interactive Flash Files)

- ارائه نسخه الکترونیکی دفترچه راهنما برای کالاها در قالب PDF

- امکان مشاهده رنگ های مختلف کالا به صورت AJAX در تمامی صفحات مرتبط با کالاها

- قابلیت فیلتر کردن کالاهای هر دسته بندی به صورت AJAX بر اساس معیارهای گوناگون

- امکان افزودن کالاهای ناموجود به لیست انتظار و آگاه سازی کاربر به طور خودکار بلافاصله پس از موجود شدن

- راهنمای خرید لوازم خانگی برای تمامی دسته بندی های فروشگاه

- ارائه مشخصات فنی برای کالاها در گروه بندی های تعریف شده به جهت بهینه سازی فرآیند مقایسه (Optimized Comparison)

(برای اطلاعات بیشتر، صفحات "راهنمای خرید از لیمون" و "ویژگی های لیمون" را ملاحظه فرمایید)

فراهم کردن تمامی این ویژگی ها و دیگر تلاش ها همگی تنها برای رسیدن به یک هدف عالی می باشند: "ارتقای سطح انتظار کاربر ایرانی و جلب رضایت او" . امیدواریم در مسیر تحقق این هدف، خداوند متعال یاری گر و شما کاربر گرامی، حامی ما باشید.